Warning: Undefined array key 0 in /data01/virt84364/domeenid/www.viimsikeskus.ee/htdocs/wp-content/themes/viimsikeskus/functions.php on line 385
16.03.2018

Tahkuranna rõhub kvaliteedile

Tahkuranna rõhub kvaliteedile

 

Kõik, kõik on uus märtsikuus! Viimsi Keskus on märtsis täienenud suurepärase Tahkuranna kauplusega, mille tootevalik koosneb vägagi maitsvast ja kvaliteetsest lihakraamist. Läbi ja lõhki kodumaise päritoluga brändi üks loojatest on Tauno Värk, kes oli nõus Tahkuranna tegemistest täpsemalt rääkima.

 

Kuidas sai alguse Tahkuranna bränd?  2015. aasta märtsikuul käisid kolm Eesti meest Lõuna–Euroopa ringreisil. Liha-armastajatena proovisime head ja paremat iga nurga peal. Kodumaale tagasi jõudes ning liha maitseelamusi meenutades muutus suu üsna vesiseks ja esitasime üksteisele küsimuse: „Miks on nii, et Hispaania, Itaalia või mõne muu lõunamaise riigi lihatoodete letid tunduvad meile kui kauged muinasjutud?“. Pidime ise välja uurima!

Just sellisest fantastilisest maitseelamusest algas Tahkuranna ettevõtmine. Nagu ütleb Eesti vanasõnagi: “Kus viga näed laita, seal tule ja aita”. Tegusate Eesti meestena lõime kaubamärgi “Tahkuranna”.
Milliseid lihatooteid Tahkuranna pakub? Tahkuranna tootevalikust leiab lihaveise täissuitsuvorsti kolme erineva lisandiga, suitsutatud sinkvorsti, šašlõki grillvorsti röstitud sibulaga, vana hea Krakowi, tanguvorsti, veri- ja kartulivorsti, õllesigareid, suitsuliha, vinnutatud veiseliha ja suitsutatud pardi rinnafileed, õrnsuitsu sisefileed, pasteeti sibulamoosiga ja sealiha sülti naturaalse kallerdisega.

 

Oleme väikeettevõte, seega kiired ja paindlikud, tegeleme palju tootearendusega ja uusi tooteid on mõtetes palju. Näiteks eelmisel kuul tulime välja uue täissuitsuvorstiga pardi rinnafileeest, millele lisab maitsenüansi valge trühvel.

 

Oluline on siinkohal välja tuua meie niinimetatud rauda raiutud põhimõtted, millest me oma toodangut tehes lähtume. Esmalt peab kõik olema kodumaine ja naturaalne, tooraine on Eestist pärit ja suuresti mahe, kokkusegatud vürtsid tippklass ja öko, suitsumekki anname ehtsast lepalaastust, vorstid on söödavas ja naturaalses kestas. Meie tooted ei sisalda maitsetugevdajaid, kaalu tõstvaid masse, gluteeni, peitrasva, tärklist ega värvaineid. Kus ja kuidas teie tooted valmivad ja kust tuleb toormaterjal? Toodame Tahkuranna vallas, Reiu jõe kaldal, mõned kilomeetrid Pärnust väljas. Kogu toormaterjal on eestimaine, palju kasutame Hiiumaa lihaveist ja Eesti metsadest küitud ulukuliha. Teeme kõik tooted käsitsi ja suitsutamisel kasutame kodumaist lepapuud. Mille poolest erineb teie tootevalik mõne suure kaupluseketi lihavalikust? Suure kaupluse letile jõudmiseks on toodetel vaja pikka realiseerimisaega ning selle tagamiseks on nendesse lihatoodetesse pandud “sodi”, mis meie organismile kuidagi kasulik ei ole. Rohkesti kasutatavad on massilisandid, e-ained, inimesele ohtlikud maitsetugevdajad, tärklised jne – nimistu on pikk ja kole. Meie toodetest selliseid lisandeid ei leia, teeme oma tooted ainult ja ainult LIHAST . Kuidas aru saada, milline lihatoode on kvaliteetne? Parim viis on lugeda toodete etikette, kus on nendes sisalduvad koostisosad kenasti välja toodud. Kui toodete sisalduse nimistu lugemiseks kulub üle kahe sekundi, soovitame toote tagasi riiulile panna.

Kui teadlikud lihatarbijad on eestlased? Õnneks on inimesed järjest enam hakanud huvi tundma, mida omale suhu pannakse ja see trend on kasvav.

 

Mida kõige rohkem ostetakse? Tegelikult on isegi raske kedagi esile tõsta, ostetakse kõike – olenevalt hooajast või saabuva püha iseloomust ja traditsioonist. Näiteks detsembrikuu suurim üllataja oli veisemaksapasteet sibulamoosiga, mida osteti nii palju, et me ei jõudnud piisavalt toota. Oleme järgmisel aastal targemad ja loodame veelgi rohkem inimeste jõululauda pasteediga varustada. Mida võiksid inimesed enda jaoks rohkem avastada? Eestlased võiksid rohkem hoolida oma tervisest, süües naturaalsemalt ja teadlikumalt.
Millised on teie edasised plaanid?

Me ei pürgi Eesti suurimaks. Vastupidi – oleme uhkusega väikeettevõte ning hoiame teadlikult end sellisena, sest leiame, et ainult nii saab pidada klientidega otsest sidet ja personaalset suhtlust, teha äärmiselt kvaliteetset lihatoodangut ning tegeleda aktiivselt pideva tootearendusega.  Oleme noored ja võib kindlasti öelda, et oleme hetkel kasvuperioodis ning laieneme oma poodidega ka järgmise paari aasta jooksul. Aga kindlasti mitte lõputult, sest tahame säilitada oma algse idee rõhuda kvaliteedile, mitte kvantideedile.

 

Tootevaliku muutumine ja täiendamine on meie igapäevase tööprotsessi osa, käed ja pead töötavad uute ideede kallal 24/7. Suvi on tulemas, kindlasti tahame sel aastal müügile tuua toorvorstide sarja, et eestlaste grillilauale jõuda.