Warning: Undefined array key 0 in /data01/virt84364/domeenid/www.viimsikeskus.ee/htdocs/wp-content/themes/viimsikeskus/functions.php on line 385
19.05.2017

Kaherattalisega kevadet nautima

 

Kuigi talv on sel aastal üles näidanud ülimat visadust, on ilmad tasapisi siiski soojemaks muutumas ning kutsuvad üha enam inimesi õue. Jalutuskäigud, jooksutiirud ning muidugi ka jalgrattasõidud leiavad oma kindla koha paljude spordilembeliste inimeste päevades. Kui esimese kahe puhul läheb vaja vaid jalgu ja pealehakkamist, siis jalgrataste puhul tuleb enda kaherattaline sõber talveunest üles äratada ning pikemateks sõitudeks ette valmistada. Või kui jalgratast veel ei olegi, tuleb kõigepealt selgeks saada, kuidas ja mille järgi see valida.

Rattahooaeg algab jaoks märtsikuus ning see on õige aeg uudishimulikel pakutavaga tutvuma minna, soovitab Sportlandi brändijuht Dima Smirnov. Sportlandi valikust leiab kahe suurema itaalia tootja rattaid – Bottecchia ning Esperia. „Kui esimene bränd on üldjuhul kallim ning oma kvaliteedi poolest rattasportlaste seas tunnustatud, siis Esperia mudelid saab kätte märksa taskukohasema hinnaga. Bottecchia mudelite eest võib vabalt välja käia ka kuni 10 000 eurot,“ toob Smirnov näite, kuid soovitab sõiduvahendi valimisel lähtuda konkreetsest vajadusest. „Pole mõtet osta ratast, mille täit potentsiaali sa tegelikult mitte kunagi ei kasuta.“

Seega tuleb enne poodi minekut välja mõelda, millist tüüpi ratast vajad ning muu jätta spetsialisti hooleks. „Linnaratas on hea liikumisvahend, MTB mõeldud neile, kes sõidavad rohkem maastikul ja osalevad võistlustel. Samas miks mitte mõelda ka hübriidi peale – mõnus kombinatsioon mõlemast variandist. Eriti kui armastad nautida looduses liikumist ning ei lähe maratonile kõrgeid kohti püüdma. Päeva lõpuks võib trassi ka igasuguse rattaga läbi sõita, nagu Tartu rattarallil näha saab. Higi, vaev ja mugavus on teine teema. Sportlandi müüjad on kursis meie rattavaliku tehniliste detailidega ning jagavad asjakohast nõu suure pühendumusega.“

Kui maastikuratas tuleb üldjuhul ilma suuremate lisadeta, siis linnaratta varustuses on olemas tuled, vajalikud helkurid ja mõnel ka mugav ning kena disainiga praktiline korv. „Tõsisemale võistlusrattale mõeldes on märksõnadeks töökindlus ja käiguvahetaja kiirus, oma rolli mängib ka kaal, mis on otseses seoses raami materjaliga. Kergemad rattad kaaluvad 8-9 kg ja on sportlasi, kelle jaoks on iga gramm oluline. Lisaks saab valida näiteks kahe amordiga ratta, mis annab sõidumugavusele palju juurde. Omaette teema on vedru-, õli- ja õhkamordid, mis lisaks tehnilisele vahele erinevad üksteisest korraliku hinnahüppega. Sadulaid ja lenkstange on samuti mitmes suuruses ja kujuga, sealt edasi võib rääkida erinevatest pidurite süsteemidest, jooksudest kuni käiguvahetajateni välja. Kombinatsioonide arv on tõepoolest lõpmatu!“ .

Dima Smirnov paneb rattasõpradele südamele turvalisus teema. „Kiiver on sinu kõige odavam elukindlustus, palun ära hoia siin raha kokku! Kuni 15-aastastele on see kohustuslik ja leian, et peaks ka kõigile teistele olema. Üldiselt käib antud küsimuse üle arutelu juba mõnda aega. Õnnetus ei hüüa tulles, tavaliselt kukutakse mingi ootamatult teele ilmnenud takistuse tõttu ning tihtipeale saab viga just pea. Kiiver on väga oluline, seda pole raske pähe panna.“

Hea suhe vajab hoolitsust ning seetõttu tasub oma kaherattalise sõbraga regulaarselt mehhaaniku juurest läbi käia. „Vaata üle, kas kett on õlitatud ning sisekummid täis. Kui endal õlitamise huvi pole, siis vii ratas spetsialistile. Hooaja keskel tekkivad mured soovitan pigem kohe lahendada, sest hiljem võivad need oodatust kulukamaks osutuda. Sportlased saavad üldjuhul hästi aru, et sõiduvahend peab enne igat mõõduvõttu olema nagu uus. Tavaharrastajate seas tuleb rattahoolduspartneri boksi enne võistluse algust palju neid, kes võinuks mehhaaniku poole pöörduda juba varem. Alati ei jõua kõiki aidatagi. Seega võiks elementaarsest hooldusest kõige paremas mõttes hea rutiin kujuneda,“ soovitab Smirnov.

Viimsi Keskuse Sportlandis saab endale soetada nii uue ratta kui ka tuua senise truu kaherattalise hooldusesse. Paljud uuringud näitavad, et rattasõit on igati kehale kasulik tegevus ning hea tuju tekitaja samuti. Kõik (turvaliselt) sadulasse!